Starta din karriär på SEB
SEB fortsätter att växa. Vi på Amendo söker därför löpande flertalet nya kundtjänstmedarbetare till bankens avdelning 24|7 Service i Malmö, Göteborg och Sundsvall samt till enheten Remote Advisory Personal & Corporate Banking i Göteborg och Sundsvall.
Att jobba på SEB ger dig ett varierande, utmanande och roligt jobb där ingen dag är den andra lik. Du tillåts ta ansvar, bygga på dina erfarenheter inom bank och finans - och arbeta med det du brinner för allra mest, service.
SEB 24|7 Service
SEB 24|7 Service, också känt som telefonbanken, erbjuder service dygnet runt, alla dagar i veckan, med närhet och engagemang mellan kollegor, teamet och andra avdelningar inom SEB. Att erbjuda kunder service i världsklass är grunden i verksamheten. SEB 24|7 Service finns i Göteborg, Sundsvall och Malmö - och servar kunder via telefon, meddelanden, chatt och i sociala medier.
Rollen som kundtjänstmedarbetare
I rollen som kundtjänstmedarbetare på 24|7 Service är du SEB:s ansikte utåt och har den första kontakten med bankens kunder. Via telefon identifierar du behov och säkerställer bästa möjliga service, guidning och utbildning av bankens alla kunder.
God kommunikativ förmåga och vilja att ge service i världsklass är en förutsättning för att du ska trivas och lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare.
För att du ska känna dig trygg i rollen som kundtjänstmedarbetare får du en skräddarsydd utbildning anpassad för din roll, där du får lära dig mer om SEB och hur du på bästa sätt bemöter bankens kunder. Utbildningen ger dig värdefulla insikter och kunskaper om SEB:s verksamhet och verktyg
SEB Remote Advisory Personal & Corporate Banking
Remote Advisory Personal & Corporate Banking är en ny enhet som genomsyras av stor kärlek till rådgivning, ett driv för att göra affärer och en nyfikenhet för att testa nya sätt att arbeta på i en snabbt föränderlig värld. Din arbetsplats är på kontoren på våra sajter i Göteborg eller Sundsvall. Här formar och erbjuder vi SEB:s kunder hållbara kundmöten på distans tillsammans med resten av teamet på plats.
Som ny erbjuds du en skräddarsydd utbildning anpassad för din roll och för de kundmöten som du kommer att ha.
Rollen som rådgivare
I rollen som rådgivare på SEB jobbar du med både nya och befintliga kunder med fokus på rådgivning kring främst bolån. Inom enheten möter du kunder i SEB:s digitala kanaler, telefon samt i bokade rådgivningsmöten.
Varje kundmöte är en möjlighet att se över kundens hela ekonomi och ge det lilla extra utifrån kundens specifika behov. God kommunikativ förmåga och vilja att ge rådgivning i världsklass är en förutsättning för att du ska trivas och lyckas i rollen som rådgivare.
För att du ska känna dig trygg i rollen får du en skräddarsydd utbildning anpassad för din roll, där du får lära dig mer om SEB och hur du på bästa sätt bemöter bankens kunder. Utbildningen ger dig värdefulla insikter och kunskaper om SEB:s verksamhet och verktyg.
Vad får man på SEB?
-
Utvecklingsmöjligheter
På SEB 24|7 Service är medarbetarna i fokus! Inom avdelningen finns stora möjligheter till utveckling och att klättra i karriären. Du får bland annat tillgång till SEB Campus, en digital undervisningsplattform för utbildning och kompetensutveckling.
-
Flexibla fördelar & förmåner
Att arbeta inom SEB ger dig tillgång till en mängd olika fördelar och förmåner. Du får bland annat ett årligt friskvårdsbidrag för inköp av hälsotjänster och utbildning - och fri tillgång till gym, bastu samt träningspass; tillgängligt på flera av bankens större anläggningar.
-
Arbetsglädje & gemenskap
På SEB finner du ett genuint driv och arbetsglädje - i kombination med en stor variation av människor med hög professionalism. God sammanhållning, gemenskap och att arbeta som ett team genomsyrar verksamheten.
Läs gärna mer om vilka fördelar och förmåner som erbjuds hos SEB här.
Lediga jobb hos SEB
Vi på Amendo söker alltid nyfikna och drivna kandidater som vill starta sin karriär på SEB. Nedan finner du de tjänster som är tillgängliga just nu. Varmt välkommen med din ansökan!
Möt våra kollegor på SEB 24|7 Service
Leopold Bjärkling och Frida Dahlström arbetar på SEB 24|7 Service som kundtjänstmedarbetare och bolånerådgivare. Här kan du ta del av deras resa och utveckling på SEB.
Leopold gick från gymnasieexamen till en position inom Digital Onboarding, där SEB tar emot nya aktiebolagskunder.
- Nu har jag gått vidare till en roll som kundtjänstmedarbetare mot företagskunder. Jag fick en utbildning på sex veckor med handledare, digital utbildning och praktisk träning genom att lyssna på mina kollegors samtal och sedan ta mina egna. Jag är supertacksam för möjligheten, erfarenheten och utbildningen, säger Leopold.
Rollen som kundtjänstmedarbetare på SEB 24|7 Service är både lärorik och inspirerande. Vi har utvecklats och gått från fysiskt möte och bokad tid till att erbjuda våra företagskunder en genuin dialog redan i den första kontakten med telefonbanken.
Här kan du läsa mer om Leopold och våra kollegor på SEB 24|7 Service.
Frida Dahlström är bolånerådgivare på SEB 24|7 Service där hon har möjlighet att kombinerar arbetet med att spela innebandy på elitnivå.
- Jag började som kundtjänstmedarbetare för två år sedan men tog sedan min Swedsec-licens så att jag kunde gå vidare till att arbeta med bolån, säger Frida.
Frida har en givande roll där hon tillsammans med sina kollegor kan utveckla rollen och påverka deras arbetssätt.
- Den viktigaste egenskapen i min roll och i mitt team är; problemlösning, samarbete och flexibilitet. Vi arbetar med så många olika frågor och områden i teamet, allt från företag till privatrådgivning, teknisk support och i alla sociala mediekanaler, säger Frida.
Här kan du läsa mer om Frida och hennes roll som bolånerådgivare.